Selectieprocedure voor hoofdverpleegkundige woonzorgcentrum (IFIC CAT 17) in voltijds contractueel verband en voor onbepaalde duur

Gepubliceerd op woensdag 5 juni 2024 9.48 u.
Het lokaal bestuur organiseert een selectieprocedure voor hoofdverpleegkundige WZC (IFIC CAT 17) in voltijds contractueel verband en voor onbepaalde duur.

In de afdeling Zorg wordt de curatieve en preventieve dienstverlening voor de oudere inwoners van Geraardsbergen georganiseerd. De afdeling bestaat uit de woonzorgcentra, het lokaal dienstencentrum, thuiszorgdienst, kortverblijf en catering. Het woonzorgcentrum biedt aan ouderen een permanent verblijf in een professioneel kader, waarbij wonen, leven en zorgen centraal staan.

Als hoofdverpleegkundige:

  • draag je zorg samen met je collega’s voor een kwaliteitsvolle zorg- en dienstverlening aan de bewoners;
  • je coördineert de multidisciplinaire zorg en je bent het steun- en aanspreekpunt voor collega’s, bewoners en hun familie;
  • sta je in voor de planning, organisatie, aansturing en opvolging van de dienst en bepaal je concrete opdrachten en doelstellingen voor de directe medewerkers;
  • zorg je voor optimale hulp en verzorging om het verblijf van de bewoners in het woonzorgcentrum zo comfortabel en aangenaam mogelijk te maken;
  • volg je de medewerkers binnen de dienst op, coach en help je hen in hun ontwikkeling binnen de functie;
  • ondersteun je collega’s bij de uitvoering van taken
  • - sta je in voor een open interne communicatie naar de leidinggevende, de medewerkers en de collega’s;
  • sta je in voor een open externe communicatie.

Profiel

  • je bent in het bezit van een bachelor of master in de verpleegkunde met minstens drie jaar ervaring als verpleegkundige in een ziekenhuis of een verzorgingsinstelling;
  • je hebt met gunstig gevolg de kaderopleiding nursing of banaba zorgmanagement gevolgd of wil deze behalen binnen een periode van drie jaar na indiensttreding;
  • ervaring als leidinggevende kan een pluspunt zijn;
  • je bezit leidinggevende competenties, gericht op het aansturen van medewerkers, het coachen en het delegeren;
  • je houdt van plannen, coördineren en creatief denken;
  • je hebt een grote affiniteit met ouderenzorg en straalt dit ook uit;
  • je hebt een grote zin voor verantwoordelijkheid, streeft naar een sterke teamwerking op alle vlakken en je reageert oplossingsgericht in eventuele conflictsituaties;
  • je bent flexibel ingesteld volgens de noden van de afdeling;
  • je bent stressbestendig, gedisciplineerd en zelfkritisch ingesteld;
  • je neemt initiatief en werkt actief mee aan de verbetering van de kwaliteit, omgeving, processen en producten;
  • je bezit goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • je bent collegiaal en je draagt bij aan een positieve werksfeer waar voortdurend leren, ontwikkelen en samenwerken op de voorgrond staan;
  • je bent sterk in multidisciplinair werken;
  • je volgt op in tijd en kwaliteit, je evalueert en stuurt bij indien nodig;
  • je beschikt over de nodige competenties om vakliteratuur te synthetiseren en over te brengen naar het team;
  • je werkt efficiënt met computer.

De selectieproeven gaan door op 3 september 2024 en 7 oktober 2024.

Op basis van de selectieprocedure zal een wervingsreserve voor drie jaar worden aangelegd.

De bruto aanvangswedde kan variëren tussen 4.102,9 euro en 6.299,55 euro, afhankelijk van relevante ervaring

Het bruto maandloon wordt aangevuld met maaltijdcheques (zichtwaarde 7,36 euro), gratis hospitalisatieverzekering, tussenkomst woon-werkverkeer openbaar vervoer, fietsvergoeding, eindejaarstoelage, attractiviteitspremie en tweede pensioenpijler.

Je geniet van 26 vakantiedagen bij een voltijdse betrekking en 11 feestdagen.

Voor bovenvermelde functie wordt ervaring in de openbare sector geldelijk gevaloriseerd; relevante ervaring in de privésector of als zelfstandige kan geldelijk gevaloriseerd worden.

De kandidaturen worden, vergezeld van een curriculum vitae, een uittreksel uit het strafregister (niet ouder dan drie maand) én een kopie van het vereiste diploma,
ten laatste op 31 juli 2024, verstuurd per mail naar personeelsdienst@geraardsbergen.be

Bijkomende inlichtingen kan u bekomen bij Tania Lion, gsm 0479/88 07 33 of via mail: personeelsdienst@geraardsbergen.be

Het bestuur rekruteert op basis van kwaliteiten, ongeacht geslacht, origine, geaardheid of handicap.